GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE - Rowerem przez Polskę Start

Zapraszamy na kolejną Edycję „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE - Rowerem przez Polskę”! 
To cykl 16 rajdów organizowanych na terenie całego kraju (po 1 w każdym województwie), dedykowanych miłośnikom sportowo-rekreacyjnej jazdy w wyjątkowo malowniczych okolicznościach przyrody.

GRAND PRIX Amatorów na Szosie - Rajd VIII woj. podkarpackie
Półmetek najdogodniej oglądać z góry – dlatego na VIII Rajd z cyklu „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE - Rowerem przez Polskę” wybierzemy się na Podkarpacie! Spotykamy się w Dybawce, tuż obok Przemyśla – i stamtąd wybierzemy się na niecodzienny trawers malowniczym i wciąż mało znanym szlakiem wgłąb Pogórza Przemyskiego, ponieważ okolica jest wyjątkowa i aż żal odmawiać sobie tych widoków, to mniej wprawionym amatorom oprócz wersji MINI (ok. 70km) przygotujemy też MIDI, krótszą od „pełnej” raptem o dwa podjazdy i kilkanaście kilometrów.

O Grand Prix


Cykl rajdów „GRAND PRIX AMATORÓW NA SZOSIE – ROWEREM PRZEZ POLSKĘ” to dość niekonwencjonalna propozycja dla miłośników jazdy na rowerze. Jako Organizatorzy mamy oczywiste przeświadczenie o wyjątkowości naszego pomysłu ;), ale jednak szczerze liczymy, że i Wam ta formuła się spodoba oraz zyska Wasze zainteresowanie. A z czasem może nawet szersze uznanie!

Proponowana formuła rajdu ma przede wszystkim zachęcić do aktywnej turystyki i wspólnej przygody, jednocześnie zostawiając odrobinę przestrzeni dla sportowej rywalizacji. Ciekawie poprowadzone trasy o dystansie ok. 100 km pozwolą solidnie zmęczyć nogi, dotlenić ciało i umysł oraz nacieszyć oczy widokami najpiękniejszych zakątków Polski. Cała zabawa potrwa od kwietnia do września, a wystartować można w dowolnej liczbie rajdów.

„Przez Polskę” – czyli gdzie?

Otóż właśnie wszędzie – w całym naszym pięknym kraju! Od Morza po Tatry, od Karpacza po Suwałki, od Szczecina po Przemyśl. 16 etapów, po jednym w każdym województwie, bez wyjątków! W ten sposób podejmujemy wyzwanie zorganizowania imprezy rowerowej o zasięgu ogólnopolskim w pełnym tego słowa znaczeniu. Bez faworyzowania jednych regionów kosztem innych i bez kręcenia wciąż po tych samych, czasem mocno już skomercjalizowanych trasach. Wyrusz z nami odkrywać nowe zakątki i regiony, których koła Twojego roweru jeszcze nie przemierzały. Zawsze tego chciałeś? Teraz już możesz ;)!

„Grand Prix” – na czym to polega?

Na każdym z etapów można zdobywać punkty, które będą liczone narastająco do klasyfikacji generalnej. Punkty przyznawane są zarówno za uczestnictwo, jak i za osiągnięte miejsca. Liczba startów jest dowolna, a poszczególne etapy są od siebie niezależne, ale na końcowy triumf większe szanse będzie miał „Stały Bywalec” niż „Okazjonalny Zwycięzca”. Hołdujemy koncepcji promującej udział i wspólne przemierzanie ciekawych tras. Kwestię czysto sportowej rywalizacji doceniamy i wspieramy, ale przesadnie nie gloryfikujemy.

„Dla Amatorów” – czyli dla kogo?

W pierwszej kolejności – dla każdego kto… nie posiada licencji zawodniczej*. Z jednej strony stawiamy bowiem na formułę rekreacyjno-krajoznawczą. Z drugiej zaś – w kontekście rywalizacji właśnie – chcemy zwiększyć szansę na dobry wynik Prawdziwym Amatorom. Takim, którzy nie trenują w klubach i nie ścigają się regularnie. Takim, którzy w weekendy czy po pracy potrafią zawzięcie wykręcić piękne czasy, ale mimo niezłej pary w nogach – przy okazji zawodów typu „open” raczej nie mają szans na końcowy sukces. Tutaj taką szansę mają – bo mogą się zmierzyć z równymi sobie.

„Rowerem” i „na szosie” – co to oznacza?

Rajdy odbywać się będą po nawierzchniach asfaltowych – możliwie najlepszych przy zachowaniu odpowiednich walorów przyrodniczych. Czyli szeroko rozumiany rower szosowy byłby tu optymalnym wyborem, ale nie jest wymogiem. Rower może być w zasadzie dowolnego typu*, byle był sprawny technicznie i swoim wyposażeniem nie stwarzał zagrożenia dla innych uczestników (może mieć np. błotniki czy nawet bagażnik, ale „lemondkę” czy jakieś odstające dodatki już nie).

Co jeszcze warto wiedzieć „na początek”?

Po „rozszyfrowaniu tytułu” pozostało jeszcze kilka kwestii, o których warto wspomnieć.

Niezmiernie ważne jest BEZPIECZEŃSTWO nas wszystkich. Oprócz sprawnego roweru, warunkiem koniecznym uczestnictwa jest KASK. Ale nic nie zastąpi ZDROWEGO ROZSĄDKU i odpowiedniej porcji ostrożności. Szanujmy siebie i innych – mimo że to Grand Prix, to jednak przede wszystkim zabawa!

Tym bardziej, że Rajd odbywa się w otwartym, REGULARNYM RUCHU DROGOWYM. Uczestnicy nie są w żaden sposób uprzywilejowani i są indywidualnie zobowiązani do przestrzegania przepisów Kodeksu Drogowego (w szczególności pierwszeństwa przejazdu, sygnalizacji świetlnej, ruchu pieszych, utrzymywania odległości i pasa ruchu czy poruszania w kolumnie rowerowej). Oczywiście, projektując przebieg trasy zwracamy szczególną uwagę, by natężenie ruchu było możliwie niewielkie, a potencjalnie niebezpiecznych i „kolizyjnych” punktów jak najmniej, ale wszystkich niebezpieczeństw wyeliminować niestety nie sposób.

I wreszcie ATRAKCYJNOŚĆ trasy – równie istotna co bezpieczeństwo, natężenie ruchu czy jakości nawierzchni. Bo przecież spotykamy się po to, aby było wyjątkowo, niespodziewanie i ciekawie – w miarę możliwości zarówno dla „tubylców”, jak i przybyszów z innych regionów Polski. Poszczególne Rajdy będą dość zróżnicowane, w zależności od charakteru odwiedzanej „krainy”. Z perspektywy siodełka mijać więc będziemy góry i doliny, pagórki i niziny, gęste lasy i bezkresne pola, wartkie strumyki i rzeczne rozlewiska, połyskujące jeziora i skarby architektury, ruiny zamków i eleganckie miasteczka, tłoczne przedmieścia i kompletne odludzia… Cechą wspólną Rajdów będzie za to dystans wynoszący 100-120 km – bo przecież na krócej nie opłacałoby się przyjeżdżać ;)!

Do zobaczenia na trasie!


Bliższe informacje zostaną przedstawione na początku maja (gdy będziemy już znali stan nawierzchni dróg po zimie i plan ewentualnych remontów), niemniej wstępną mapę trasy można podejrzeć na rajdydlafrajdy.pl/edycja-2018. W międzyczasie można też zobaczyć, jak to wyglądało w zeszłym roku: rajdydlafrajdy.pl/edycja-2017.

WAŻNE! W naszym Cyklu jeździmy napędzani rowerową pasją. Dlatego bez względu na to, czy kręcimy rekreacyjnie, czy z nutą sportowej rywalizacji, to zawsze z poszanowaniem dla Współuczestników, w przyjaznej atmosferze i bez przesadnej „napinki”. Te Rajdy są dla Frajdy!

ZAPRASZAMY!!
rajdydlafrajdy.pl

 W uznaniu dla rowerowych zmagań z urokami krajobrazu na Uczestników każdego Rajdu czekają wyróżnienia i upominki w rozmaitych klasyfikacjach (nie tylko dla Najszybszych!). Natomiast dla Zdobywców największej ilości punktów w Klasyfikacji Generalnej Cyklu przewidziane są atrakcyjne nagrody główne oraz wiele dodatkowych
( łączna pula na wygrane w Edycji 2018 przekroczy 30.000 zł )


WAŻNE! W naszym Cyklu jeździmy napędzani rowerową pasją. Dlatego bez względu na to, czy kręcimy rekreacyjnie, czy z nutą sportowej rywalizacji, to zawsze z poszanowaniem dla Współuczestników, w przyjaznej atmosferze i bez nadmiernej presji. Te Rajdy są dla Frajdy!


Harmonogram rajdów, zapisy oraz więcej informacji na stronie www.rajdydlafrajdy.pl oraz http://facebook.com/rajdydlafrajdy

Harmonogram Rajdów na 2018 r.: 

21.04 - małopolskie

22.04 - śląskie 


12.05 - mazowieckie 

13.05 - świętokrzyskie 


26.05 - wielkopolskie 

27.05 - lubuskie


09.06 - lubelskie 

10.06 - podkarpackie 


21.07 - dolnośląskie

22.07 - zachodniopomorskie


04.08 - łódzkie

05.08 - opolskie 


18.08 - pomorskie 

19.08 - kujawsko-pomorskie


08.09 - podlaskie

09.09 - warmińsko-mazurskie